Jak zwiększyć ilość wygrywanych ofert? (i o programie do ich tworzenia)

  • Czytaj więcej

Korzystaj z programu 

zupełnie za darmo

Dziś o tym, w jaki sposób możesz zwiększyć ilość wygrywanych przez siebie ofert. Opowiemy Ci też, jakie błędy najczęściej popełniają w tej kwestii początkujący przedsiębiorcy. I co najważniejsze: czy program do ofert będzie dla Ciebie pomocny?

Dlaczego zwiększenie ilości wygrywanych ofert jest tak ważne?

Ponieważ zwiększenie ich ilości o zaledwie kilka procent to potencjalny zysk nawet na poziomie kilkunastu tysięcy złotych w skali roku. Jeśli prowadzisz małe przedsiębiorstwo i dopiero stawiasz swoje pierwsze kroki w świecie biznesu – taki wzrost zarobków może naprawdę wiele u Ciebie zmienić.

Podam Ci teraz przykład na prostych liczbach, aby wszystko było łatwo nam zobrazować:

  • Załóżmy, że nie szalejesz z liczbą wykonywanych ofert, i sporządasz jedną tygodniowo (zaokrąglając – składasz ich 50 rocznie).
  • Niech skuteczność każdej Twojej oferty wyniesie 20% – czyli na 50 złożonych ofert około 10 kończy się sukcesem.
  • Przyjmijmy też, że średnia wartość Twojej jednej oferty to 10 tysięcy złotych, a Twój zysk operacyjny (czyli różnica między przychodami a kosztami) to raptem 10%.

W takim przypadku Twój orientacyjny roczny zarobek dzięki owym ofertom wyniesie 10 tysięcy złotych:

50 ofert x 20% skuteczności x 10.000zł wartości x 10% zysku operacyjnego

Podnieśmy teraz nieznacznie każdy z parametrów:

  • Jeśli podniesiesz skuteczność wygrywanych ofert o 10% (z 20% do 30%), możesz zyskać rocznie aż 5 tysięcy złotych więcej.
  • Jeżeli równocześnie o 10% podniesiesz też średnią wartość pojedynczego zlecenia, to Twój efekt optymalizacji wyniesie 7 tysięcy złotych rocznie.
  • Dorzućmy też zwiększenie zysku operacyjnego o taką samą wartość, a będziesz mógł się cieszyć dodatkowymi 15 tysiącami złotych w skali roku.

Teraz widzisz, jak na pozór niewielkie zmiany są w stanie podnieść Twoje roczne zarobki z ofert ponad dwukrotnie.

Kalkulator na SCCOT.pl

Na stronie internetowej sccot.pl skorzystasz z darmowego kalkulatora, który obliczy Twój roczny operacyjny zarobek przed i po optymalizacji ofertowania.

Wstaw więc swoje własne parametry i przekonaj się, jak wiele w Twojej firmie jest w stanie zmienić dobry program do ofert.

O sztuce dobrego ofertowania (i częstych błędach moich klientów)

Zawsze powtarzam swoim klientom, aby zwracali oni uwagę nie tylko na ilość wygrywanych ofert, ale też ich jakość. W końcu – jaki jest sens zdobywania zleceń które są: a) mało płatne i b) wykonywane na niedogodnych dla Ciebie warunkach?

Za chwilę przedstawię Ci 3 najczęstsze błędy, jakie na przestrzeni lat notorycznie dostrzegam u początkujących przedsiębiorców.

Niepotrzebne schodzenie z ceny

Obniżanie ceny w swojej ofercie jedynie po to, aby jakoś wyróżnić się na tle konkurencji i ostatecznie wygrać zlecenie… to bardzo słaby pomysł. Powinieneś tego za wszelką cenę unikać, bo w konsekwencji prowadzi to do znacznego obniżenia zysku operacyjnego.

Załóżmy, że wykonujesz usługę za kwotę 1000 złotych, a Twoje koszta to 500 złotych. Za jednorazowe zlecenie zyskujesz więc 500 złotych “na czysto”.

Jeśli klient zacznie się z Tobą targować o 100 złotych, a Ty się zgodzisz (bo w końcu to tylko 10% ceny), to ostatecznie okaże się, że zyskałeś zaledwie 400 złotych, czyli… aż 20% mniej, niż zwykle.

Zamach na cenę końcową ze strony klienta jest jednak prawie że pewny. Jak więc się przed nim obronić i wyjść z całej tej sytuacji z twarzą?

Naszą złotą radą jest stworzenie oferty w taki sposób, aby była ona zrozumiała dla klienta. Zamiast pisać tylko o cenie końcowej, rozbij swoją usługę na kilka mniejszych operacji i opisz koszt każdej z nich. Jeśli kwota końcowa będzie z czegoś wynikała, a nie będzie zaserwowana “od tak” – to klient podejdzie do podanej przez Ciebie ceny ze znacznie większym szacunkiem. A ewentualne negocjacje będą przebiegać w obrębie dużo mniejszych kwot cząstkowych.

Nieskupianie się na “ulubionych pracach”

Zawsze powtarzam, że praca oprócz przynoszenia zysków powinna przynosić też… przyjemność. Staraj się więc w 70-80% przypadków skupiać na zleceniach, które należą do Twoich ulubionych.

Dlaczego jest to takie ważne? Bo im więcej wygrywasz tego rodzaju prac, tym większa jest Twoja efektywność. Wiesz, jak najlepiej na tym zarobić i wiesz, jak to robić skutecznie i szybko, gdyż krótko mówiąc – robisz tego dużo i lubisz to robić.

Założę się też, że oferta na Twój ulubiony typ pracy wygląda najlepiej i jej przygotowanie zajmuje Ci najmniej czasu. Tak więc skupienie się na takich pracach to nie tylko przyjemność, ale też maksymalizacja zysków.

Niedogodne warunki zleceń

Chwila moment – przed chwilą wspomnieliśmy przecież o warunkach cenowych i przyjemności płynącej z pracy. W takim razie o jakich innych niedogodnych warunkach zleceń jest w tym momencie mowa?

Są to wszystkie inne istotne informacje, takie jak oczekiwania odnośnie rozliczenia, udzielana gwarancja czy forma wykonywanej oferty. Naprawdę warto jest ułatwiać życie swoich klientów – koniecznie załącz więc od razu umowę i wszystkie inne potrzebne dokumenty.

Określenie tych parametrów już na etapie przedstawiania oferty świadczy o Twojej pewności siebie, profesjonalizmie i szacunku do klienta oraz jego czasu. Dzięki temu zabiegowi nie tylko wywołasz lepsze wrażenie na odbiorcy, ale też ułatwisz swoją własną pracę – gdyż będziesz mógł w dowolnym momencie odwołać się do swoich wcześniejszych ustaleń.

Program do ofert SCCOT

Jeśli kliknąłeś w ten artykuł, to prawdopodobnie zależy Ci na zwiększeniu ilości wygrywanych ofert. A jeśli nie miałeś początkowo takiego zamiaru – to mam nadzieję, że udało mi się przekonać Ciebie że naprawdę warto jest to zrobić.

W tym wszystkim może Ci program do ofert SCCOT. Dzięki niemu czynności takie jak sporządzanie ofert, zarządzanie zleceniami czy tworzenie baz kontrahentów stają się znacznie łatwiejsze. Założenie konta na platformie sccot.pl jest całkowicie darmowe i tylko od Ciebie zależy, czy zdecydujesz się na skorzystanie z wszystkich dodatkowych funkcji.

Szukasz sposobu, aby zwiększyć skuteczność swoich ofert? Właśnie znalazłeś. Kliknij tutaj i załóż darmowe konto.

Ilość wygrywanych ofert – podsumowanie

Skup się na tym, aby trwale optymalizować wyniki swoich ofert. Nawet niewielki wzrost skuteczności wygrywania, wartości zlecenia oraz zysku operacyjnego sprawi, że Twoje roczne zarobki mogą powiększyć się kilkukrotnie.
SCCOT to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorstw – ale zwłaszcza tych małych i średnich, które dopiero poznają świat biznesu. Bo to właśnie w ich przypadku wzrost zarobków będzie odczuwalny najbardziej.

Załóż darmowe konto!

Załóż darmowe konto!

Bez podawania karty kredytowej, bez wypełniania przepastnych formularzy. Kliknij i zarejestuj swoje konto już teraz!

  • minimum nudnych formalności
  • zyskaj natychmiastowy dostęp!
rozpocznij