Skorzystaj z programu do ofertowania 

zupełnie za darmo

Zastanawiasz się, jak założyć firmę budowlaną? Masz już przygotowany biznesplan, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z poniższego poradnika dowiesz się, jak założyć tego typu działalność i w jaki sposób zdobyć swojego pierwszego klienta. Zapraszamy!

Uwaga: informacje o rejestracji działalności zaczerpnęliśmy z oficjalnej strony gov.pl. Przepisy jednak często się zmieniają i nie gwarantujemy, że w chwili czytania artykułu poniższe dane są aktualne. W razie wątpliwości — zawsze sugeruj się oficjalną stroną rządową.

Jak założyć firmę budowlaną
W jaki sposób założyć firmę budowlaną i remontową, która utrzyma się na rynku?

Jak założyć firmę budowlaną online?

Założenie firmy budowlanej przebiega dokładnie tak samo, jak każdej innej działalności. Od tego typu firm nie wymaga się koncesji ani dodatkowych pozwoleń, a od przedsiębiorcy — specjalnego wykształcenia czy uprawnień do wykonywania zawodu.

Rejestracja działalności gospodarczej

Pod lupę weźmiemy przykład jednoosobowej działalności gospodarczej. Na temat spółek utworzymy osobny artykuł.

Firmę możesz zarejestrować na dwa sposoby:

  1. online, korzystając z oficjalnej strony rządowej,
  2. w urzędzie miasta / gminy (osobiście lub listownie).

Zakładamy, że skoro czytasz ten artykuł w internecie, to chciałbyś wszystkie formalności załatwić właśnie w formie online. Dlatego skupmy się na pierwszej opcji.

Aby zarejestrować firmę w CEIDG, odwiedź stronę biznes.gov.pl i naciśnij w wielki przycisk “zarejestruj firmę”. Jeśli chcesz załatwić sprawę zdalnie, potrzebny będzie Ci Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany. Następnie wystarczy, że zaznaczysz dotyczące Cię opcje i wpiszesz wymagane dane.

Jakie PKD przy zakładaniu firmy budowlanej wybrać?

W pewnym momencie zostaniesz zapytany o kody PKD (Polska Klasyfikacja Działalności). Jest ich całkiem sporo, dlatego dobrze, gdybyś przejrzał je na własną rękę. Większość firm budowlanych, remontowych i wykończeniowych wybiera PKD o numerach:

  • 41.10.Z — Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków;
  • 41.20.Z — Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych;
  • 43.11.Z — Rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych;
  • 43.22.Z — Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych;
  • 43.31.Z — Tynkowanie;
  • 43.32.Z — Zakładanie stolarki budowlanej;
  • 43.33.Z — Posadzkarstwo; tapetowanie i oblicowywanie ścian;
  • 43.34.Z — Malowanie i szklenie;
  • 43.39.Z — Wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych;
  • 43.99.Z — Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane.

Ich dokładne znacznie możesz sprawdzić na własną rękę, wpisując kod w przeglądarce lub bezpośrednio w wydawnictwie podatkowym gofin.pl. Pierwsze dwie liczby oznaczają kolejno:

  • 43 – Roboty budowlane specjalistyczne;
  • 41 – Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków.

Zwróć także uwagę, że możesz zgłosić kod PKD z literą Z lub bez niej. “Z” jest oznaczeniem podklasy — możesz poprosić o pomoc doradcę podatkowego, która wersja będzie stosowna w przypadku Twojej firmy.

Biuro rachunkowe czy samodzielne rozliczanie?

Jeśli to Twoja pierwsza styczność z księgowością i podatkami — znajdź dla siebie dobrego księgowego. To wydatek rzędu 150-300 złotych miesięcznie, ale za to wielka oszczędność czasu i nerwów. Niestety, ale system podatkowy w Polsce jest dość skomplikowany.

Na Twojej drodze stanie mnóstwo rozterek, w tym:

  • forma działalności (np. jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka z o.o.);
  • forma opodatkowania (np. zasady ogólne, podatek liniowy, ryczałt).

To ważne kwestie, których zły wybór może skutkować większymi opłatami firmowymi, nawet na poziomie kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

Polecamy Ci kontakt z doradcą podatkowym jeszcze przed założeniem firmy budowlanej. Większość oferuje pomoc przy rejestracji działalności w cenie. Zakładamy, że nie jesteś ekspertem od podatków, dlatego wsparcie księgowego będzie dla Ciebie zbawieniem.

3 Rzeczy, Które Musisz Wiedzieć, Zanim Otworzysz Firmę Budowlaną
Pamiętaj, że możesz połączyć firmę budowlaną z usługami remontowymi

3 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim otworzysz firmę budowlaną

Przed założeniem firmy budowlanej musisz wiedzieć 3 podstawowe rzeczy.

1. Musisz wiedzieć, czym chcesz się zajmować

Odpowiedź “budowlanką” niestety nie przejdzie. Wybierz konkretną niszę, w której będziesz się specjalizować. Może to być kładzenie kafelek, a może to być stawianie całych domów jednorodzinnych od podstaw. Ważne, aby Twoja specjalizacja była:

  • pożądana wśród klientów — tj. występowało duże zapotrzebowanie;
  • opłacalna i rentowna — tj. zysk przewyższał koszty;
  • łatwo skalowalna — tj. łatwo będzie Ci rozwijać biznes w tym kierunku.

Weźmy pod lupę firmę, która zajmuje się remontowaniem łazienek.

To usługa, na którą jest duży popyt, gdyż łazienki i kuchnie to najczęściej remontowane pomieszczenia w domach. Przynosi także sporo zysku — fachowcy od układania kafelek i montażu armatury łazienkowej mają z reguły wysokie ceny, ponieważ próg wejścia również jest wysoki. Problemu nie stanowi też rozwój biznesu — wystarczy inwestycja w podstawowe narzędzia, samochody dostawcze i pracowników, aby móc wziąć na swoje barki więcej zleceń za większe pieniądze.

A teraz sprawdźmy firmę, która specjalizuje się w… wymianie żarówek. Tylko i wyłącznie.

Tutaj mamy do czynienia z usługą niskopopytową. Większość osób samodzielnie wymienia żarówki, gdy się przepalą, i nie potrzebują do tego specjalnej firmy. Opłacalność takiego przedsięwzięcia również jest wątpliwa — więcej pieniędzy zapłacisz za paliwo i dojazd do klienta, niż skasujesz za parę minut pracy. Będziesz musiał też konkurować ceną, wszak próg wejścia praktycznie nie istnieje.

Ten nieco przekoloryzowany przykład powinien uświadomić Ci, że w parze z wysokimi zarobkami powinna iść konkretna specjalizacja z wysokim progiem wejścia.

Dlatego, zanim otworzysz firmę remontowo-budowlaną, odpowiedz sobie na 3 pytania:

  • czy potrafię robić coś, za co klienci będą skłonni mi dużo zapłacić? (próg wejścia);
  • czy moja usługa będzie przynosiła więcej zysku, niż kosztów? (rentowność);
  • czy będę mógł oprzeć na niej swoje przedsiębiorstwo i stale je rozwijać? (skalowanie).

Rzecz jasna nikt nie każe Ci opierać się tylko na jednej specjalizacji. Możesz mieć ich kilka, a nawet sporo, jednak pamiętaj, że jeśli coś jest do wszystkiego… to w praktyce często jest do niczego.

A oto 10 przykładów specjalizacji, którymi możesz się zainspirować:

  • układanie płytek i mozaik w łazienkach i kuchniach,
  • instalacja i konserwacja systemów inteligentnego domu (smart home),
  • montaż i serwisowanie nowoczesnych systemów klimatyzacyjnych,
  • budowa i montaż energooszczędnych systemów fotowoltaicznych,
  • wykonywanie instalacji elektrycznych w nowoczesnych budynkach,
  • prace związane z izolacją termiczną i akustyczną,
  • montaż i konserwacja systemów wentylacyjnych i rekuperacji,
  • instalacja i serwisowanie systemów ogrzewania podłogowego,
  • montaż i naprawa instalacji gazowych w budynkach mieszkalnych,
  • instalacja i konserwacja systemów alarmowych i monitoringu.

2. Musisz wiedzieć, jak podejdziesz do formalności

Przede wszystkim — jaki typ firmy chcesz otworzyć. Czy chcesz celować w wygodną, lecz obarczoną większym ryzykiem jednoosobową działalność gospodarczą? A może wybierzesz trudniejszą w prowadzeniu, ale lepiej zabezpieczającą Twoje finanse spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością?

Wybór należy do Ciebie. Możesz spytać o poradę zaufanego doradcę podatkowego lub księgowego — choć w teorii ich zadaniem nie jest pomoc w optymalizacji kosztów, to w praktyce często doradzają swoim klientom.

Ale typ działalności to nie wszystko. Dalej pozostaje kwestia rozliczeń z klientem. Tutaj masz do wyboru:

  • płatność po zakończeniu zlecenia (bez zaliczki),
  • płatność po zakończeniu zlecenia (z zaliczką),
  • płatność przed rozpoczęciem zlecenia,
  • rozliczanie się po każdym etapie wykonania zlecenia.

Najbezpieczniejszą dla Ciebie opcją jest płatność przed rozpoczęciem zlecenia. Otrzymasz pieniądze z góry i nie będziesz musiał martwić się o zaległości finansowe. Ale z tym rozwiązaniem jest pewien problem: wielu klientów nie będzie chciało płacić za przysłowiowego “kota w worku” i odejdzie do konkurencji, która rozlicza się po zakończeniu zlecenia. Jednak ten sposób jest bardzo ryzykowny — poniesiesz sporo kosztów i nie będziesz mieć żadnej gwarancji, że kontrahent zapłaci w terminie.

Dlatego polecamy opcję płatności po zakończeniu zlecenia, jednak z zaliczką (niektórzy decydują się nawet na zadatek o wysokości 50% całej kwoty!) lub rozliczanie się po każdym etapie wykonania zlecenia. Zarówno Ty, jak i Twój klient powinniście się czuć bezpiecznie.

Nie zapomnij też sprawdzić, czy wykonywane przez Ciebie usługi nie wymagają specjalnych uprawnień (certyfikaty, kwalifikacje). Przykładem jest gazownictwo i inne prace, których nieprawidłowe wykonanie wiąże się z niebezpieczeństwem. W razie wypadku dobrze, gdyby chroniło Cię stosowne ubezpieczenie.

3. Musisz wiedzieć, skąd będziesz zdobywać klientów

Miej świadomość, że na początku działalności faktyczna praca będzie zajmowała około 20-30% Twojego czasu. Pozostały to pozyskiwanie klientów, negocjacje z nimi i podpisywanie umów. Dlatego już na początku określ, w jaki sposób będziesz docierał do nowych kontrahentów. 

Opcji masz całkiem sporo. Tradycyjne formy reklamy to np.:

  • ulotki,
  • billboardy,
  • ogłoszenia w prasie,
  • spoty radiowe,
  • reklamy telewizyjne,
  • telemarketing,
  • gadżety reklamowe.

Ale raz, że są bardzo kosztowne, a dwa… powoli odchodzą do lamusa. Oczywiście na rzecz nowoczesnych form reklamy, jak:

  • Google Ads,
  • Facebook Ads,
  • prowadzenie social mediów,
  • pozycjonowanie stron internetowych,
  • e-mail marketing.

Często są to opcje tańsze i bardziej skuteczne. To Ty decydujesz, do kogo trafi dana reklama (sprecyzowana grupa docelowa) i w dużej mierze decydujesz też, jaki budżet na to przeznaczysz. Z internetu w dzisiejszych czasach korzystają praktycznie wszyscy — dlaczego więc tego nie wykorzystać?

Zakładamy, że zaczniesz od tzw. poczty pantoflowej, czyli poleceń ze strony rodziny czy znajomych. Taki sposób działania jest dobry “na start”, ale w dłuższej perspektywie nie przynosi zysków. Twoja gałąź poleceń może w pewnym momencie się złamać, a Ty zostaniesz pozbawiony źródła dochodów.

Dlatego nie lekceważ siły reklamy. Nawet jeśli nie masz wiele pieniędzy, nadal możesz puścić kampanię Google Ads za 200 złotych miesięcznie, albo nagrywać darmowe poradniki na YouTube. A gdy zleceń pojawi się już pod korek — nadal nie przestawaj się reklamować. Nigdy nie wiesz, co przyniesie przyszłość, a lepiej mieć za dużo zleceń, niż w pewnym momencie zostać z niczym.

Czy e-mail marketing to najlepszy sposób na zdobycie klienta?

Mówi się, że wysyłanie e-maili do potencjalnych klientów to najlepszy sposób na zdobycie klienta. Jest bowiem darmowy (za wysłanie wiadomości nic nie płacisz), a także bardziej skuteczny od przeciętnej reklamy, gdyż mail jest spersonalizowany pod konkretną osobę. Łatwo też utworzyć bazę z mailami, np. przeglądając portale z ogłoszeniami czy przetargi budowlane.

Jednak trzeba robić to dobrze. Jeśli ograniczysz się tylko i wyłącznie do wysyłania formułki na zasadzie “jestem zainteresowany przyjęciem zlecenia, oto mój cennik”, to nie podbijesz serc klientów.

Zamiast tego przygotuj ofertę handlową, która naprawdę zadziała, korzystając z naszego darmowego programu do generowania dokumentów.

Nowoczesne Ofertowanie
Jak wyglądają realia prowadzenia firmy remontowo-budowlanej?

Jakie koszty ponosi firma remontowo-budowlana?

Firma budowlana, jak każda inna działalność, generuje koszty. Musisz być ich świadomy, aby jak najlepiej optymalizować podatki do zapłacenia.

1. Formalności księgowe

Najbardziej dotkliwym kosztem dla wielu przedsiębiorców jest ZUS. Jego wysokość potrafi zmieniać się nawet 2 razy w roku, a w 2024 wyniesie aż 1600 złotych (i 27 groszy) miesięcznie. Oczywiście nie jest tutaj brana pod uwagę składka zdrowotna, ale o niej trochę później.

Gdy założysz działalność, przez 2,5 roku będziesz płacił niższy ZUS — najpierw składkę “małą”, a później “preferencyjną”. Z doświadczenia wiemy jednak, że czas zlatuje bardzo szybko, i lepiej przyszykować się tak, jakbyś od razu miał płacić pełną sumę.

Nie możesz zapomnieć też o księgowości. Biuro rachunkowe kosztuje w okolicach 200-250 złotych miesięcznie, ale kwota obejmuje tylko określoną liczbę faktur. Jeśli generujesz sporo dokumentów, koszty księgowości mogą wzrosnąć nawet do 400-500 złotych miesięcznie.

Podsumowanie: ZUS (1600 zł) + księgowość (śr. 350 zł) = 1950 zł / miesiąc

2. Samochód dostawczy

Samochód w firmie remontowo-budowlanej to, niestety, skarbonka bez dna. Zacznijmy od kosztów paliwa (zwykle diesel): zatankowanie baku do pełna to okolice 800 złotych. Jeśli działasz głównie lokalnie, być może wystarczy Ci 1 tankowanie miesięcznie, ale jeśli pokonujesz większe dystanse — przygotuj się na 2-3 tankowania (1600-2400 złotych).

Jednak paliwo to dopiero początek listy, gdyż samochód trzeba też np. ubezpieczyć. Tutaj cena zależy m.in. od tego, jak długo masz prawo jazdy i jak wygląda Twoja historia wypadków, ale przyszykuj się na wydatek 1000 złotych rocznie (ok. 85 złotych miesięcznie).

Uwzględnij też przegląd, choć to małe piwo i koszt w okolicach 100 złotych rocznie (ok. 8 złotych miesięcznie).

Dalej przychodzą koszty dodatkowe, jak np. wymiana opon od czasu do czasu, wizyta na myjni czy u mechanika. Dobrze, gdybyś na taką okoliczność miał odłożone 1000 złotych każdego miesiąca.

Podsumowanie: paliwo (śr. 1600 zł) + ubezpieczenie i przegląd (ok. 100 zł) + poduszka finansowa (1000 zł) = 2700 zł / miesiąc

3. Narzędzia i ubrania

To dość elastyczna kwestia. W inne narzędzia i ubrania robocze będziesz inwestował jako glazurnik, a w inne jako tynkarz. Z doświadczenia wiemy jednak, że warto mieć odłożone 500 złotych miesięcznie na narzędzia i 50 złotych na ubrania.

Wydaje się sporo? Weź pod uwagę, że narzędzia wystarczy nie tylko kupić, ale też je konserwować, np. wymieniać ostrza w narzędziach tnących, tarcze szlifierskie, papiery ścierne itp.

Z kolei ubrania to raczej jednorazowa inwestycja. Co miesiąc wymieniać będziesz jedynie rękawiczki, a reszta odzieży posłuży Ci przez długie lata. Oczywiście pod warunkiem, że będą dobrej jakości.

Podsumowanie: narzędzia (śr. 500 zł) + ubrania (śr. 50 zł) = 550 zł / miesiąc

4. Składka zdrowotna i podatki

W życiu pewne są dwie rzeczy: jedną z nich są podatki. Nie inaczej jest z firmami remontowo-budowlanymi, które płacą ich całkiem sporo. W zależności od wybranej formy opodatkowania zapłacisz np. 19% (podatek liniowy) lub 12 / 32% (zasady ogólne). Nie zagłębiamy się w stawki ryczałtowe. Dla bezpieczeństwa przygotuj się, że swoich zarobków będziesz musiał oddać do skarbówki. Nie zapominaj o podatku VAT w wysokości od 8 do 23%

Niestety, ale dochodzi do tego składka zdrowotna. Na zasadach ogólnych i ryczałcie wynosi min. 9% dochodu, na podatku liniowym 4,9%. Pamiętaj, że dochód to przychód pomniejszony o koszty (nie dotyczy to ryczałtu, w którym nie uwzględniasz swoich wydatków).

Nie wspominamy o wydatkach związanych z zatrudnieniem pracownika. Wnioskujemy, że jeśli dopiero planujesz otworzyć firmę remontowo-budowlaną, to początkowo będziesz działał w pojedynkę, lub korzystając z prostszej umowy zlecenia.

Zanim złapiesz się za głowę i pomyślisz, że stracisz większość pieniędzy na rzecz podatków, pamiętaj, że większość z nich możesz odliczyć, np. wrzucając w koszty paliwo za tankowanie samochodu odejmiesz nieco podatku dochodowego i VAT.

Podsumowanie: podatek dochodowy (12-32%) + podatek VAT (8-23%) + składka zdrowotna (4,9-9%) = 24,9 – 64%

Jak wyceniać usługi i je ofertować?

Podsumowując powyższe koszty, zyskamy kwotę 5200 złotych (1950 zł + 2700 zł + 550 zł).

Należy podkreślić, że może być ona znacznie niższa, jak i znacznie wyższa. Znamy zarówno przedsiębiorców, którzy mieszczą się w 3000 złotych miesięcznie, jak i takich, którym ledwie wystarcza 10.000 złotych. Powyższe wyliczenia traktuj jako poglądową średnią.

Zawsze pamiętaj o ponoszonych kosztach. Zwłaszcza jeśli jesteś podczas negocjacji z klientem.

Dobrą praktyką jest początkowe wycenianie usług tak, aby wyjść na zero. Dopiero później dolicz swój faktyczny zarobek. Dzięki temu nie pogubisz się w obliczeniach.

A co po założeniu firmy budowlanej?

Kiedy załatwisz już wszystkie formalności związane z księgowością, możesz przystąpić do czysto branżowych kwestii.

Zainwestuj w sprzęt do budowy i remontów

Jako firma remontowo-budowlana możesz zajmować się wieloma rzeczami. Zadbaj o wysokiej jakości sprzęt, który pomoże Ci podczas pracy. Możesz kupić na przykład:

  • młot udarowy,
  • piłę tarczową,
  • szlifierkę kątową,
  • podnośnik nożycowy,
  • wózek transportowy
  • agregat prądotwórczy,
  • kompresor powietrza,
  • zestaw kluczy nasadowych,
  • mieszarkę do betonu.

A jeśli mowa o poważnym, wielkogabarytowym sprzęcie, zainwestuj w:

  • koparkę,
  • ładowarkę,
  • walec drogowy,
  • dźwig.

Zawsze powtarzamy, że tańszy sprzęt = droższy sprzęt. Dlaczego? Niskiej jakości narzędzia mogą w krótkim czasie ulec uszkodzeniu, a Ty będziesz zmuszony do zakupu nowych. Gdzie tutaj oszczędność?

Pamiętaj, że jeśli jesteś na odpowiedniej formie opodatkowania, zakupiony sprzęt możesz wrzucić w koszty. Co to oznacza? Oczywiście mniejszy podatek do zapłacenia za dany miesiąc.

Jeżeli nie będziesz wykonywał usług remontowych w pojedynkę, to zatrudnij też doświadczonego pracownika. To jednak dość kosztowne rozwiązanie, dlatego możesz poszukać innego przedsiębiorcy i działać z nim na zasadzie B2B.

Reklamuj swoją firmę remontową

W dzisiejszych czasach bez odpowiedniej reklamy konkurencja zostawi Cię daleko w tyle. Duże firmy potrafią inwestować dziesiątki tysięcy złotych w marketing, w tym w:

  • płatne kampanie reklamowe na social mediach,
  • pozycjonowanie i optymalizowanie strony www,
  • budowanie dobrego wizerunku poza internetem.

Nie od razu jednak Rzym zbudowano. Możesz zacząć od prostych działań, takich jak:

  • założenie atrakcyjnej dla klientów strony internetowej,
  • aktywne prowadzenie social mediów i kontakt z kupującymi,
  • zaprojektowanie wizytówek, ulotek czy książeczek ofertowych.

Na stronie www możesz pokazywać efekty swoich usług: zdjęcia, opinie klientów, referencje. Z kolei social media to świetny sposób na przedstawienie się z tej bardziej “ludzkiej” strony, odpowiadanie na pytania w komentarzach czy wrzucenie od czasu do czasu czegoś humorystycznego.

Kiedy Twoja nowo założona firma remontowa zacznie już przynosić pierwsze większe zyski, możesz zainteresować się kwestią SEO oraz SEM. Pamiętaj, że im bardziej widoczny będziesz w internecie, tym więcej klientów będzie do Ciebie przychodzić.

Bądź lepszy od innych firm budowlanych

Jeśli znasz się na swoim fachu — bez problemu wyprzedzisz konkurencję pod względem jakości usług remontowych. Jednak co z tego, skoro inne firmy oferują niższe od Ciebie stawki, a Ty nie jesteś w stanie wybić się spośród tłumu?

Ważne, abyś potrafił sporządzić dokładny kosztorys ofertowy. Szerzej na jego temat rozpisaliśmy się w tym artykule: Kosztorys ofertowy. Dlaczego powinieneś liczyć każdą wydawaną złotówkę? Pomoże Ci zredukować zbędne koszty firmowe, dzięki czemu będziesz mógł tworzyć bardziej atrakcyjne oferty handlowe.

No właśnie — oferty handlowe. To właśnie one mogą pomóc Ci w zdobyciu pierwszego klienta. Jeżeli nigdy wcześniej nie miałeś styczności z ofertowaniem, to ich przygotowanie może być dla Ciebie nie lada wyzwaniem.

Program do tworzenia ofert handlowych SCCOT

Specjalnie dla naszych klientów stworzyliśmy program do tworzenia ofert handlowych SCCOT. Dzięki niemu sporządzanie ofert i zarządzanie zleceniami staje się banalnie proste, ale przede wszystkim — skuteczne. Ofertowanie to nie tylko konkurowanie ceną, ale też pokazanie klientowi wysokiej jakości swoich usług remontowych. Ale tym już zajmie się za Ciebie nasza aplikacja. Utwórz swoje konto za darmo i testuj śmiało!

Jak założyć firmę budowlaną — wiedza w pigułce

Jak widzisz — założenie firmy remontowej to całkiem sporo pracy. Zarówno tej formalno-księgowej, jak i branżowo-marketingowej. Całość jednak można zamknąć w 4 prostych krokach:

  1. Zarejestruj działalność gospodarczą. Dobrze, gdyby przy całym procesie towarzyszył Ci profesjonalny doradca. Pomoże Ci wybrać dobrą formę opodatkowania i unikniesz dzięki niemu kosztownych błędów.
  2. Zainwestuj w dobry sprzęt. Nie tnij na siłę kosztów, dobrej jakości sprzęt remontowy na pewno Ci się zwróci. Jeśli nie będziesz pracować w pojedynkę, zatrudnij też doświadczonego pracownika. Możecie działać na zasadzie B2B.
  3. Reklamuj się. Bez odpowiedniego marketingu ciężko będzie Ci zdobyć klientów. Możesz zacząć od założenia prostej strony www i aktywnego prowadzenia social mediów. Później możesz zainteresować się np. pozycjonowaniem w wyszukiwarce.
  4. Twórz najlepsze oferty handlowe. W tym już pomoże Ci nasza aplikacja.

Najważniejsze, to prowadzić biznes z głową. Nie podejmuj pochopnych decyzji i nie bój spytać się o poradę bardziej doświadczonych przedsiębiorców. Postępuj zgodnie z powyższymi zasadami, a jesteśmy przekonani, że Twoja firma remontowa podbije rynek. Powodzenia!

Załóż darmowe konto!

Załóż darmowe konto!

Bez podawania karty kredytowej, bez wypełniania przepastnych formularzy. Kliknij i zarejestuj swoje konto już teraz!

  • minimum nudnych formalności
  • zyskaj natychmiastowy dostęp!
rozpocznij

Twórz profesjonalne oferty

zupełnie za darmo

Skorzystaj z darmowej wersji SCCOT w której:

  • Sworzysz profesjonalne oferty na swoje usługi
  • Obliczysz zysk z wykorzystanych materiałów
  • Zbadasz zysk z bieżących inwestycji
  • Zbudujesz bazę swoich kientów
Załóż konto