Ofertowanie
Tworzenie ofert to zdecydowanie nasza ulubiona tematyka. Pasją do ofertowania staramy się zarazić wszystkich przedsiębiorców – od dobrej oferty zależy bardzo, bardzo wiele!
Wybuduj wartość oferty



Przemyślana struktura
Każda oferta w aplikacji składa się z działów, te z rozdziałów, a te z konkretnych pozycji. Taka hierarchiczna struktura ułatwia klientowi zrozumienie za co dokładnie płaci.

Personalizacja
Klienci przede wszystkich wybierają oferty, które są wprost skrojone pod nich. Skorzystaj z tej wiedzy i dostosuj swoją ofertę do potrzeb klienta. Zbuduj zaufanie i relację.
Grafiki i opisy
Oferta jest wizytówką firmy – warto zadbać o estetykę, a jednocześnie pobudzić wyobraźnię klienta. Dodaj odpowiednie grafiki i opisy, pokaż wizję korzyści z twojej oferty.
Oferta
od środka
Zestawienia Robocizny, Materiału i Sprzętu
Lista zakupów do hurtowni, przesłanie potrzebnych materiałów do handlowca czy może wylistowanie dla inwestora?
Za pomocą jednego przycisku wygenerujesz zestawienia Robocizny, Materiałów i Sprzętu w formie PDF. Dodaj lub ukryj ceny jednostkowe i wykorzystaj dokument na swój sposób.
Gotowe wydruki
Każda oferta jest indywidualna, dostosowana do konkretnego klienta. Klienci również bywają różni, mają inne podejście i wymagania. Właśnie dlatego oferty w SCCOT są elastyczne i od Ciebie zależy ich wygląd i struktura.
Z pomocą przychodzi konfigurator wydruków oferty, w którym łatwo określisz co dokładnie ma wchodzić w skład oferty. Czy podsumować działy, a może stworzyć działy wariantowe? Pokazać, czy ukryć ceny jednostkowe? Czy na pewno potrzeba strony opisowej?
Aplikacja pomoże Ci stworzyć dowolną ofertę – od prostego obmiaru bez cen jednostkowych, aż do skomplikowanych kalkulacji z rozbiciem na robociznę, materiał i sprzęt. Ty wybierasz.
Własna baza
robocizny i materiałów
Tworzenie ofert wpisując pozycje ręcznie to przeżytek. Uzupełniaj je automatycznie, korzystając z Twojej własnej bazy danych – robocizny, materiałów i sprzętu. Kartoteki usprawniają i ułatwiają tworzenie ofert, a także obniżają ryzyko popełnienia błędu w kosztorysie.
Co jeśli ofertowaniem zajmuje się ktoś inny? Pokaż mu, z jakich pozycji korzystać przy ofertowaniu – w ten sposób wdrożenie będzie przyjemniejsze i dla Ciebie i dla pracownika.

Filmy poradnikowe
Sprawdź pozostałe funkcjonalności


Zarządzaj swoimi kontraktami, prognozuj i obliczaj ich rentowność. Wygeneruj dokumenty do rozliczenia się z klientem oraz zorganizuj pracę sobie i pracownikom.


Stwórz bazę swoich klientów oraz historię każdego kontrahenta. Od złożonych ofert, realizowanych zleceń i wystawionych faktur, aż po analizę ekonomiczną zleceń od klienta.


Stwórz własne bazy danych składające się z kartotek robocizny, materiału i sprzętu. Twórz oferty łatwiej i szybciej, wdrażaj nowych pracowników do ofertowania i sprzedaży.

Zapisz się na prezentację
Potrzebujesz około 40 minut, komputera i odrobiny skupienia, by zacząć w pełni korzystać z aplikacji SCCOT.
Darmowa, indywidualna prezentacja odbędzie się w formie on-line wtedy, kiedy znajdziesz czas – również wieczorami i w weekendy.

Załóż darmowe konto!
Załóż darmowe konto!
Bez podawania karty kredytowej, bez wypełniania przepastnych formularzy. Kliknij i zarejestuj swoje konto już teraz!
Przeczytaj artykuł
Mozna ofertować inaczej
- Czytaj więcej
Widzieliśmy ostatnio materiał o ofertowaniu, przygotowany przez jedną z większych marek hurtowni – taką, która kreuje się na przyjaciół fachowców. Polegał on na rozmowie dwóch mężczyzn pod krawatem, specjalistów do spraw sprzedaży, którzy nigdy nie mieli w ręku szpachelki. Rozmawiali oni o tym w jaki sposób powinna wyglądać oferta, co powinno się na niej znaleźć i jeszcze kilka marketingowych chwytów, które działają w teorii, bo klienci są na nie odporni. Czy ofertowanie, kosztorysowanie, właśnie tak wygląda w branży budowlanej? Czy nie jest to irytujący obowiązek, który spełniamy w Excelu gdy mamy czas, na przykład w sobotni wieczór?
Ofertowanie – obowiązek czy przyjemność?
Wywodzimy się ze środowiska firm instalacyjnych – znamy wielu instalatorów i serwisantów, właścicieli firm o mniejszej i większej skali. Zadaliśmy kiedyś pytanie na forum: „Kiedy i w jaki sposób ofertujesz?”. Zdecydowana większość odpowiedzi mówiła, że kosztorysowaniem zajmuje się właściciel firmy, wtedy, kiedy ma czas. Zazwyczaj były to godziny mocno późne, sięgające nawet 23. Część z nich generowała oferty w Excelu, część z nich w interaktywnych formularzach PDF, a część ręcznie na papierze.
Jak widać, przekrój sposobów ofertowania był bardzo różny. Jedyne co łączyło niemal wszystkich na grupie było to, że traktowali ofertowanie jako coś irytującego, męczącego, monotonnego ale jednak takiego, które warunkowało „przeżycie” firmy.
Przyjrzyjmy się także narzędziom, których używali. Popularny Excel nie jest programem dedykowanym pod generowanie ofert! To arkusz kalkulacyjny, który potrafi być bardzo użyteczny – ale korzystając z zaawansowanych opcji przestaje być intuicyjny. Potrzeba doświadczenia, intuicji, cierpliwości. Cierpliwości potrzeba także w kosztorysowaniu na papierze. Dochodzi tutaj również kwestia estetyki – pomemłana kartka papieru, prawie bez żadnej personalizacji, pisana odręcznie i nierzadko nieczytelnie, raczej nie robi dobrego wrażenia.
Już w 2019 roku zdawaliśmy sobie sprawę z mankamentów kosztorysowania w naszej branży. Dlatego zrobiliśmy pierwszy krok w stronę ich poprawy i stworzyliśmy interaktywne programy PDF do ofertowania usług. Z perspektywy czasu oceniamy, że był to ważny i potrzebny krok, który spotkał się z dużym zainteresowaniem w branży. Oferty były ustandaryzowane, czytelne, spersonalizowane pod konkretną firmę i co najważniejsze – były powtarzalne.
Z czasem jednak właściciele firm zaczęli nam zgłaszać kolejne potrzeby. Własne kartoteki RMS, pracę kilku osób w firmie na raz, zarządzanie projektami i wiele innych. Nie mogliśmy wcielić ich w życie w PDF-ach. Dlatego właśnie rodzi się SCCOT.
Ofertowanie jest kluczową funkcjonalnością naszej aplikacji. Żeby dopracować ją w 100% połączyliśmy nasze własne obserwacje z czasów pracy z wnioskami zaprzyjaźnionych przedsiębiorców. Postaraliśmy się odpowiedzieć na pytanie, które nurtuje wszystkich.
Które oferty wygrywają?
Wiele firm, które przegrywają z konkurencją nie może zrozumieć, że klienci w pierwszej kolejności kupują emocje i doświadczenie jakie stoją za ofertą, a dopiero później sam produkt. Jeśli w obszarze naszej marki klient nie przekona się do nas, to produkt i cena nie ma większego znaczenia. Oferta będzie rozpatrywana jedynie w kategorii droga lub tania.
Trzeba uświadomić sobie, że ofertowanie jest procesem w firmie, od którego zależy czy zdobywamy kontrakty w dobrej cenie. Czy mamy długą kolejkę czekających klientów. Czy mamy podstawę do podejmowania decyzji inwestycyjnych w firmie.
Ofertowanie to nie wyłącznie kwestia sporządzenia oferty.
To cały proces, sztuka opowiadania historii. To sztuka budowania wartości usług i produktów.
W usługach jest tak, że pieniądze pochodzą z pracy własnymi rękoma. Mamy dwie ręce, a doba ma 24 godziny. Dlatego ważne jest ile klienci są wstanie zapłacić za naszą pracę. Możemy oczywiście „kupić” dodatkowe ręce i czas naszych pracowników, próbować skalować nasz biznes. W takim przypadku skaluje się także problematyka dobrego ofertowania.
A skoro już mowa o oszczędzaniu czasu, wdrażaniu nowych pracowników, skalowaniu biznesu. To jest możliwe! Jedynie…
Potrzeba odpowiednich narzędzi!
Największym przyjacielem nowoczesnych firm, które chcą się rozwijać, skalować i rosnąć jest cyfryzacja. Potrzeba programu, dzięki któremu ofertowanie stanie się szybsze i łatwiejsze. Aplikacji, w której stworzysz własne kartoteki robocizny, materiału i sprzętu, a na ich podstawie Ty lub Twój pracownik wygenerujesz ofertę, a następnie kosztorys wyślesz do klientów, którzy są zebrani w bazie danych. A kiedy tych ofert przybędzie na tyle, że ciężko się połapać – posegregujesz je według stopnia ich wykonania. Wszystkie te funkcjonalności zebraliśmy w systemie SCCOT.
Z doświadczenia wiemy, że najlepszą drogą do przekonania się do czegoś nowego jest spróbowanie, test. Załóż darmowe konto testowe, przekonaj się jak działa SCCOT