Strona internetowa to karta przetargowa w świecie firm remontowo-budowlanych.
Ale czy wiesz, co powinno znaleźć się na Twojej witrynie, aby przyciągnąć klientów?
Poniżej rozprawiliśmy się z najczęstszymi błędami, pokazaliśmy, dlaczego „firma od remontów” to zbyt ogólne określenie, a także podpowiedzieliśmy, jak skutecznie prezentować swoje realizacje.
Wejdź do świata profesjonalnych stron internetowych i przekonaj się, dlaczego to inwestycja w przyszłość Twojej firmy remontowo-budowlanej.
Więc: co powinno się na niej znaleźć?
1. Usługi, którymi się zajmujesz
Tutaj raczej bez niespodzianek. Klient ma już w głowie, czego potrzebuje — malowanie salonu, położenie kafelek w łazience, lub remont generalny mieszkania. Dlatego pierwsze, co zrobi, to rozejrzy się za tą konkretną usługą. A jeśli nie będzie odpowiednio wyeksponowana — znajdzie ją u konkurencji.
Wśród najczęstszych błędów przy prezentacji usług wymieniamy:
- posługiwanie się ogólnikami, np. “firma od remontów” – brak specjalizacji sprawi, że będziesz konkurować ceną z tysiącami innych przedsiębiorców, w końcu zajmujecie się dokładnie tym samym;
- ukrywanie specjalizacji w gąszczu słów — spójrzmy prawdzie w oczy: nikt nie czyta ścian tekstu na stronach internetowych dla firm remontowych, dlatego zadbaj o to, aby Twoje główne usługi były dobrze widoczne.
Zobacz, jak to wygląda na stronie naszego programu do tworzenia ofert handlowych:
W oczy od razu rzuca się to, co mamy do zaoferowania. Ale gdyby odjąć grafiki, wypunktowania i różne rozmiary czcionek… to przeciętny użytkownik odwiedzający naszą witrynę nawet by nie wiedział, gdzie się znajduje.
2. Realizacje, portfolio — czyli efekty
Jeśli celujesz w klientów, którym zależy na jakości, a nie niskiej cenie, to na Twojej witrynie nie może zabraknąć realizacji. Dzięki solidnemu portfolio pokażesz się z wyjątkowej strony, nawet gdy działasz w obleganej branży.
Wystarczą proste zdjęcia na zasadzie “przed i po remoncie”. Ale dobrze, gdyby obok nich pojawiły się też opisy Twoich działań krok po kroku. Alternatywnie możesz postawić na filmy wideo — to zawsze miła odskocznia od standardowego portfolio!
W SCCOT skorzystaliśmy z Heyzine Flipbooks, aby pokazać darmową ofertę stworzoną w naszej aplikacji: https://heyzine.com/flip-book/cc8140a0aa.html
3. Opis, jak wygląda współpraca z Tobą
To dobry moment, aby pokazać odwiedzającemu, dlaczego jesteś lepszy od konkurencji. Z pewnością w Twojej branży jest coś, co denerwuje klientów — może to być nieterminowość, nieczytelne umowy, a być może po prostu nierzetelna praca.
Dlatego rozbij te obiekcje i pokaż na przykład, że:
- jesteś doskonale zorganizowany i dbasz o terminy — udowodnisz to np. za pomocą interaktywnego kalendarza na stronie głównej;
- tworzysz czytelne umowy, bez niezrozumiałego żargonu — możesz umieścić link do pobrania wzorcowego dokumentu.
Innymi słowy: pokaż się od najlepszej strony. Możesz też poinformować, że każde zlecenie zaczynasz od bezpłatnej konsultacji i przygotowania projektu. Klient będzie wtedy pewien, że nie kupuje kota w worku.
Alternatywnie — sekcja z opiniami
Jeszcze do niedawna na każdej stronie internetowej dla firmy budowlanej widniała sekcja z opiniami. Ale ostatnimi czasy odchodzi się od tej praktyki. Głównie za sprawą tego, że opinie można w łatwy sposób sfałszować — w końcu to twórca strony decyduje o treściach, które się na niej znajdą.
Sekcję z opiniami polecamy Ci tylko wtedy, gdy Twoimi klienci są znani, a ich wypowiedzi można łatwo zweryfikować. W innym przypadku wypełnisz swoją stronę recenzjami od “przypadkowych ludzi”, których autentyczność jest zerowa.
Czy strona internetowa dla firmy remontowej to klucz do sukcesu?
Tak, strona internetowa dla firmy remontowo-budowlanej to przepustka do zdobycia wielu nowych klientów. Ale nie jest jeszcze gwarantem sukcesu.
W budowlance większość klientów zdobywa się na drodze przetargów. Strona internetowa służy bardziej jako dodatek i ładna wizytówka.
Dlatego oprócz własnej witryny zainteresuj się tematem ofert handlowych.
Naciśnij tutaj i przestań martwić się o przypływ nowych zleceń.
Często zadawane pytania i odpowiedzi
Jakie są korzyści z posiadania strony internetowej dla firmy remontowo-budowlanej?
Posiadanie strony internetowej umożliwia skuteczną promocję usług, zwiększa widoczność firmy w internecie, ułatwia zdobywanie nowych klientów i buduje profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa.
Jakie informacje powinny znaleźć się na stronie internetowej firmy remontowo-budowlanej?
Strona powinna zawierać informacje o zakresie usług, referencje, dane kontaktowe, aktualności z branży, a także galerię zdjęć z realizowanych projektów, co pozwoli potencjalnym klientom lepiej poznać ofertę firmy.
Czy strona internetowa firmy remontowo-budowlanej pomaga w zyskiwaniu nowych klientów?
Tak, dobrze zaprojektowana strona internetowa działa jak wizytówka firmy, przyciągając potencjalnych klientów przez atrakcyjne portfolio, referencje i dostępność informacji kontaktowych.
Jakie są elementy skutecznej strony internetowej dla firmy budowlanej?
Kluczowe elementy to czytelna struktura, łatwa nawigacja, klarowne informacje o usługach, atrakcyjna galeria projektów, formularz kontaktowy i aktualne dane firmy (wbrew pozorom wielu przedsiębiorców zapomina o ich aktualizacji).