Skorzystaj z programu do ofertowania 

zupełnie za darmo

Brak klientów to problem, z którym przynajmniej raz w życiu zmierzył się każdy przedsiębiorca. Idzie za nim brak zarobków, a biznes, zamiast być rentowny, staje się jedynie kosztem. Co zrobić w takiej sytuacji, aby pozyskać nowych klientów? Zainwestować w reklamę? Obniżyć ceny? A może wystarczy skuteczne ofertowanie?

Jak pozyskać nowych klientów
W jaki sposób pozyskać nowych klientów na usługi i sprzedaż produktów?

Dlaczego nie zdobywasz nowych klientów?

Zacznijmy od analizy, dlaczego klienci nie chcą korzystać z Twoich usług. Najczęściej są to poniższe powody:

  • Masz ceny nieadekwatne do jakości. Pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę większość klientów to cena. Nie chodzi tutaj tylko o jej wysokość, ale przede wszystkim adekwatność. W innym przypadku na rynku utrzymywałyby się tylko firmy, które sprzedają poniżej kwot rynkowych. Jeśli masz cenę wyższą od konkurencji — to udowodnij, że jest ona odpowiednia. Pomoże Ci w tym program do tworzenia ofert handlowych.
  • Sprzedajesz wszystko dla wszystkich. Jeśli prowadzisz hipermarket, to faktycznie możesz oferować wszystko dla wszystkich. Jednak jeżeli skupiasz się na usługach i sprzedaży produktów premium, to musisz mieć ustaloną konkretną grupę docelową. Sprawdza się tutaj zasada “jeśli coś jest do wszystkiego, to jest też do niczego”. Celuj tylko w swoich idealnych klientów, zamiast strzelać na oślep i liczyć na szczęście.
  • Jesteś mało widoczny w sieci i poza nią. Na koniec najważniejsze — czyli widoczność. Nie ważne, jak świetne są Twoje usługi, albo jak atrakcyjne ceny posiadasz: jeśli klient Cię nie zobaczy, to wszystko na nic. Nie oszczędzaj na marketingu internetowym, a jeśli działasz głównie lokalnie — to zainwestuj w porządną reklamę. Pamiętaj, że to nie wydatek, tylko inwestycja.

Ale sama świadomość powyższych błędów nie sprawi, że będziesz pozyskiwać nowych klientów.

Dlatego najwyższy czas przejść do działania.

Oferta handlowa wzór
Poniżej przeczytasz o 3 sposobach na to, jak pozyskać nowych klientów (z ofertą handlową na czele)

Jak pozyskać nowych klientów, sposób 1 — twórz oferty handlowe!

To dość niestandardowa porada, prawda? Większość osób na pierwszym miejscu stawia marketing, jednak to ofertowanie zdobywa klienta.

O ofertach handlowych rozpisywaliśmy się na naszym blogu już nieraz. Możesz przeczytać poniższe poradniki:

Oferta handlowa to:

“dokument, który w atrakcyjny sposób przedstawia propozycję sprzedaży towarów lub usług w oparciu o indywidualne potrzeby klienta”.

Słowa klucz to w tym przypadku “atrakcyjny sposób” i “indywidualne potrzeby klienta”.

Dlaczego?

Pomyśl o ofercie handlowej jak o swojej wizytówce. Jeśli będzie wyglądać nieestetycznie, to nikt nie weźmie jej do ręki. Tak samo, jeśli będziesz używasz ogólników w stylu “najlepsza usługa w Polsce”. 

Powiedz konkretnie, dlaczego uważasz się za najlepszy wybór. Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy i cały czas miej przed oczami jego obraz. Nie mów do wszystkich, bo ostatecznie nie będzie słuchał Cię nikt.

W SCCOT temat ofertowania traktujemy bardzo poważnie, dlatego w naszej aplikacji wygenerujesz oferty, które:

  • atrakcyjne wizualnie i zwracają na siebie uwagę.
  • logiczne i uporządkowane, dzięki czemu klient przyjemnie je odbierze.
  • Skupią się na Twojej grupie docelowej, bez ogólników i tylko z konkretnymi informacjami.

Przeprowadź prosty eksperyment.

Stwórz własną darmową ofertę handlową, zacznij jej używać i monitoruj wzrost nowych klientów.

Gwarantujemy, że jeśli podejdziesz do tematu sumiennie, to możesz liczyć na przynajmniej 2-krotny wzrost liczby zainteresowanych.

Jak pozyskać nowych klientów, sposób 2 — bądź widoczny w internecie!

Internet to prawdziwa potęga dzisiejszych czasów. Większość reklam odbywa się właśnie w sieci — bezpośrednio w wyszukiwarce lub w social mediach 

Jednak Twój firmowy fanpage może mieć 0 polubień, a strona internetowa marne 10 wyświetleń miesięcznie (i to zapewne Twoich własnych). Co zrobić w takiej sytuacji?

Internet może być potęgą, ale to Google jest królem.

Jeśli świadczysz usługę montażu paneli fotowoltaicznych, to z pewnością chciałbyś zajmować topowe pozycje na frazy związane z “fotowoltaiką” lub “fotowoltaika + Twoja nazwa miasta”. Takie coś mogłoby przynieść Ci kilka, jeśli nie kilkanaście tysięcy odwiedzających każdego miesiąca.

Tylko jak to zrobić?

Optymalizacja pod wyszukiwarkę, czyli słynne SEO, łączy w sobie:

  • aspekty techniczne (np. szybkość ładowania się strony),
  • content on-site (np. treści blogowe na Twojej stronie),
  • content off-site (np. artykuły sponsorowane / budowanie backlinków).

Dlatego:

  • Zainwestuj w szybką i responsywną stronę internetową.
  • Regularnie dodawaj na nią nowe treści, które będą generować ruch.

Aby tego dokonać, musisz poznać podstawy tworzenia contentu SEO oraz znajdywania fraz kluczowych.

Czy jest to trudne? Nie, ale z pewnością czasochłonne.

Musisz też mieć pojęcie na poruszany temat i musisz potrafić sprawnie łączyć ze sobą zdania. Google świetnie radzi sobie z odróżnianiem niskiej jakości treści od konkretnych artykułów — i stosownie za to wynagradza (lub karze).

Jednak wyszukiwarka to nie wszystko. Nadal doskonale radzi sobie reklama w social mediach (jeśli dokucza Ci brak odwiedzających, to możesz początkowo zainwestować w płatne adsy) oraz email marketing.

Reklamowanie się za pomocą mailów to temat rzeka — możesz robić to w formie czysto sprzedażowych wiadomości, ale możesz też prowadzić regularny newsletter, który będzie odpowiadał na pytania czytelników.

Jak pozyskać nowych klientów, sposób 3 — tnij koszty!

Jaki związek ma pozyskiwanie nowych klientów z cięciem kosztów? Jak się okazuje — całkiem spory.

Jeśli zredukujesz swoje wydatki, to będziesz mógł zredukować też ceny swoich produktów / usług. A co za tym idzie — będziesz nie tylko konkurencyjny pod względem jakości, ale też atrakcyjny cenowo.

Wielu przedsiębiorców błędnie zakłada, że optymalizacja kosztów to zmniejszenie firmowych wydatków. Jeśli ty też tak myślałeś — to niestety nie do końca masz rację. Kluczowe jest bowiem to, aby nie wpłynąć negatywnie na jakość swoich produktów lub usług, a także na satysfakcję klientów i pracowników.

Dlatego optymalizacją kosztów będzie zakup samochodu dostawczego, który pali mniej benzyny, albo wybór tańszej hurtowni narzędzi. Ważne, aby pojazd być tak samo wydajny, jak wcześniej, a narzędzia tak samo wysokiej jakości.

Jeśli nowy samochód dostawczy będzie wolniejszy / mniej pojemny, a narzędzia wadliwe, to nie zoptymalizowałeś swoich kosztów, a nawet wręcz przeciwnie — zwiększyłeś je.

Więc przed każdym obniżeniem wydatków firmowych powinieneś zastanowić się, czy:

  • Nie zmniejszysz tym samym jakości swoich usług (np. wybór gorszych narzędzi).
  • Nie wpłyniesz negatywnie na poziom satysfakcji klientów (np. zrezygnowanie z działu obsługi klienta).
  • Nie odnotujesz spadku motywacji wśród pracowników (np. usunięcie premii za nadgodziny).

Na temat prawidłowej optymalizacji kosztów napisaliśmy obszerny artykuł:

Optymalizacja kosztów — tniemy niepotrzebne wydatki firmowe

Jeśli Twoja konkurencja ma niższe ceny, a Ty za nic w świecie nie możesz sobie pozwolić na obniżkę — przeczytaj go, a następnie sprawdź poradniki:

Jak ustalić cenę produktu? 3 popularne strategie cenowe

Jak negocjować cenę z klientem – i nie stracić przy tym pieniędzy?

Czasem do obniżki cen wystarczy niewiele — np. znalezienie tańszej hurtowni z identycznymi produktami lub redukcja zużycia energii w przypadku stacjonarnego zakładu.

Jak pozyskać nowych klientów na usługi i sprzedaż produktów?

Przede wszystkim — skup się na tworzeniu skutecznych ofert handlowych. W biznesie najważniejsze jest to, aby dobrze się prezentować: a program do ofertowania SCCOT sprawdzi się w tym idealnie.

Jednak nie stawiaj wszystkiego na jedną kartę — oprócz skutecznego ofertowania nadal musisz prezentować wysoki poziom usług. Dzięki temu otrzymasz mnóstwo poleceń i rekomendacji, a Twój biznes będzie samonapędzającą się maszyną.

Zainwestuj też w marketing internetowy (stań się widoczny dla nowych odbiorców) i skutecznie obniżaj swoje ceny dzięki redukcji wydatków.

Dzięki temu Twój biznes będzie:

  • Fachowy.
  • Tani.
  • Widoczny.

Czyli osiągniesz poziom, który zdaniem wielu jest nieosiągalny.

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu. Nasz opiekun chętnie wytłumaczy Ci, w jaki sposób aplikacja SCCOT pomoże w pozyskaniu nowych klientów dla Twojego biznesu.

Pozdrawiamy, zespół SCCOT!

Załóż darmowe konto!

Załóż darmowe konto!

Bez podawania karty kredytowej, bez wypełniania przepastnych formularzy. Kliknij i zarejestuj swoje konto już teraz!

  • minimum nudnych formalności
  • zyskaj natychmiastowy dostęp!
rozpocznij

Twórz profesjonalne oferty

zupełnie za darmo

Skorzystaj z darmowej wersji SCCOT w której:

  • Sworzysz profesjonalne oferty na swoje usługi
  • Obliczysz zysk z wykorzystanych materiałów
  • Zbadasz zysk z bieżących inwestycji
  • Zbudujesz bazę swoich kientów
Załóż konto