Skorzystaj z programu do ofertowania 

zupełnie za darmo

Nowoczesna oferta handlowa to klucz do prowadzenia udanego biznesu. Zawiera ona nie tylko informacje o oferowanym produkcie lub usłudze, ale także warunki współpracy, ceny oraz informacje dodatkowe, które wpływają na pozytywną decyzję klienta. Co więcej: możesz ją wygenerować całkowicie za darmo.

Chcesz konkretów? Już teraz sprawdź nasz autorski wzór oferty handlowej.

Nowoczesna Oferta Handlowa
Ofertowanie w nowoczesnym stylu potrafi być czasochłonne… ale naprawdę działa!

Zanim było nowocześnie — krótka historia oferty handlowej

Oferty handlowe towarzyszą nam praktycznie tak długo, jak istnieje sam handel. Jednak ich forma i zawartość mocno zmieniały się na przestrzeni lat. 📝

Dla przykładu: w czasach przedindustrialnych oferta handlowa była prostym listem lub umową słowną między dwoma stronami. Zawierała tylko podstawowe informacje o produkcie lub usłudze oraz cenę. Oczywiście była sporządzana ręcznie, a o aspektach takich jak działająca gwarancja nie było mowy.

Pierwsze katalogi i broszury w erze przemysłowej

Rozwój druku pozwolił na masowe tworzenie katalogów i broszur prezentujących produkty lub usługi. Dokumenty stawały się zatem coraz bardziej rozbudowane i zawierały więcej elementów. 🔧

W erze przemysłowej oferty handlowe mogły już zawierać zdjęcia, bardziej rozbudowane opisy produktów czy ich szczegółowe specyfikacje. Przemysł sprawił też, że wzrosło znaczenie bezpieczeństwa konsumenta, dlatego przedsiębiorcy zaczęli bardziej skupiać się aspektach prawnych (takich jak na wcześniej wspomnianej gwarancji).

Era komputeryzacji i pierwsze cyfrowe oferty handlowe

Pojawienie się komputerów i internetu ponownie zmieniło oblicze ofertowania. Firmy zaczęły przesyłać oferty handlowe drogą elektroniczną (mailem), co znacznie przyspieszyło proces komunikacji i negocjacji. 🖥️

Dzięki rozwojowi technologii nowoczesna oferta handlowa może zawierać teraz kolorowe grafiki w dużych rozdzielczościach i inne elementy multimedialne — a to wszystko bez konieczności druku. Dzisiejsza analiza danych sprawia też, że produkty i usługi mogą być idealnie dopasowane pod zainteresowania klienta.

Kluczowe różnice w ofertach handlowych na przestrzeni lat

Jak widzisz — jeszcze kilka lat temu stosowano proste formaty, a oferty były przygotowywane ręcznie. Nie było też mowy o personalizacji pod klienta, a kanały dystrybucji były mocno ograniczone.

Dziś do ofertowania wykorzystuje się zautomatyzowane narzędzia (np. zaawansowane oprogramowanie SCCOT), oferta jest ściśle dostosowana do potrzeb klienta, a kanały komunikacji są praktycznie nieograniczone.

Nowoczesna oferta handlowa — z jakich elementów się składa?

Nowoczesna oferta handlowa w programie SCCOT składa się z 4 części:

  • strony tytułowej,
  • strony opisowej,
  • strony kalkulacyjnej,
  • strony z podsumowaniem.

Zawarte są w niej takie elementy, jak: dane kontaktowe, szczegółowy opis produktu lub usługi, dokładny cennik, warunki płatności, data ważności oferty czy dodatkowe zastrzeżenia.

Chcesz zobaczyć, jak nowoczesna oferta handlowa wygląda w praktyce? Sprawdź te zdjęcia.

Nowoczesne Ofertowanie
Gdy Twoja nowoczesna oferta handlowa trafi do rąk klienta, z pewnością go zaciekawi.

Dlaczego nowoczesne oferty handlowe działają tak dobrze?

Dalej jesteś zdania, że tradycyjne oferty handlowe są tak samo skuteczne, jak nowoczesne? Poniżej przeczytasz o 3 powodach, dlaczego innowacyjne ofertowanie pozwala wygrywać nawet o 300% więcej zleceń:

  • 🗣️ Stawiają na personalizację. Dlaczego? Bo gdy oferta trafia w potrzeby klienta, to szanse na wygranie zlecenia drastycznie rosną. Na logikę: łatwiej sprzedać usługę remontu mieszkania komuś, kto faktycznie w nim mieszka, a nie np. w domu jednorodzinnym. A tak się składa, że dziś personalizacja jest banalnie prosta — wystarczy dostęp do internetu, garść statystyk, odrobina analityki, i gotowe: masz swój obraz klienta idealnego. Dlaczego nie wykorzystać go w swojej nowoczesnej ofercie handlowej?
  • ⚡ Działają szybko i elastycznie. Dzięki internetowi ofertę handlową może przygotować praktycznie każdy — wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera. To sprawia, że do Twojego potencjalnego klienta oprócz Twojej oferty może trafić jeszcze kilkanaście / kilkadziesiąt ofert konkurencji. To oczywiste, że klient nie będzie miał czasu przyjrzeć się im wszystkim dokładnie. Dlatego nowoczesna oferta handlowa powinna stawiać na szybkość (musisz być ją w stanie przygotować w krótkim czasie) i elastyczność (powinna być wygenerowana w wielu formatach).
  • ➡️ Zwracają na siebie uwagę. Znasz zagadki w stylu “znajdź niepasujący element”? Np. znajdź kółko, które się wyróżnia: 🔴🔴🔴🔴🔴🟢🔴🔴🔴. Identycznie sprawa wygląda w przypadku ofert handlowych. Jeśli będziesz tylko kolejnym czerwonym kółkiem, to będziesz niewidzialny wśród konkurencji. Jeżeli jednak postanowisz zostać zielonym kółkiem, to od razu rzucisz się w oczy klienta. To właśnie dlatego nowoczesne oferty handlowe przykładają dużą uwagę do tego, aby się wyróżnić.

Teraz już wiesz, dlaczego starsze oferty handlowe nie mają szans z nowoczesnymi 😉.

Przez jakie technologie wspierane są nowoczesne oferty handlowe?

Oto technologie, które ułatwiają nowoczesne ofertowanie:

  • Programy do ofertowania. Ciężko wyobrazić sobie inny numer 1, niż aplikacje do ofert handlowych we własnej osobie. To właśnie za ich pomocą możesz wygenerować świetnie wyglądające oferty bez znajomości programów graficznych. Przykładem takiego programu jest SCCOT 👷.
  • Sztuczna Inteligencja i Machine Learning. AI stało się popularne dopiero na początku 2023 roku, a już zdążyło narobić sporego zamieszania. To samo dotyczy się nowoczesnego ofertowania — jeśli nie jesteś w stanie tworzyć perswazyjnych tekstów w pojedynkę, to możesz wspierać się sztuczną inteligencją (np. systemem GPT) 🤖.
  • Inne oprogramowanie do tworzenia treści. Czyli wszelkiego rodzaju edytory grafiki, wideo oraz tekstu. Jeśli tylko potrafisz z nich korzystać, to możesz przygotowywać naprawdę nieźle wyglądające oferty, które przykują uwagę. Choć dzięki uproszczonym narzędziom (takim jak np. Canva) nawet znajomość tworzenia grafik nie jest obowiązkowa 🖌️!

W miarę postępu technologicznego firmy nieustannie aktualizują swoje narzędzia i strategie ofertowania, aby nadążyć za konkurencją i zaspokoić oczekiwania klientów. A z jakich technologii Ty korzystasz?

Przyszłość nowoczesnych ofert handlowych i ofertowania

Wraz z postępem technologicznym ewoluować będą też oferty handlowe. Ciężko przewidzieć, jak rozwinie się ofertowanie, jednak w ciągu najbliższych kilkunastu lat spodziewamy się pełnej personalizacji dzięki AI. Gdy tylko technologia rozwinie się tak bardzo — na pewno wprowadzimy tę nowość w naszym programie do ofert SCCOT!

Jeśli temat nowoczesnych ofert handlowych Cię zaciekawił, to odwiedź poniższe podstrony:

https://sccot.pl/ ← jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszym programie do ofert SCCOT.

https://sccot.pl/blog/ofertowanie/oferta-handlowa-wzor/ ← jeśli chcesz sprawdzić nasz autorski, darmowy wzór oferty handlowej.

https://sccot.pl/kontakt/ ← jeśli masz jakiekolwiek inne pytania.

Pozdrawiamy, zespół SCCOT!

Załóż darmowe konto!

Załóż darmowe konto!

Bez podawania karty kredytowej, bez wypełniania przepastnych formularzy. Kliknij i zarejestuj swoje konto już teraz!

  • minimum nudnych formalności
  • zyskaj natychmiastowy dostęp!
rozpocznij

Twórz profesjonalne oferty

zupełnie za darmo

Skorzystaj z darmowej wersji SCCOT w której:

  • Sworzysz profesjonalne oferty na swoje usługi
  • Obliczysz zysk z wykorzystanych materiałów
  • Zbadasz zysk z bieżących inwestycji
  • Zbudujesz bazę swoich kientów
Załóż konto