Dedykowane oprogramowanie dla firm remontowych musi załatwiać temat kompleksowo. Co mamy na myśli? Powinno dotykać każdego kluczowego obszaru firmy i go usprawniać, generując przez to dodatkowy zysk. Żeby tak się stało, program (a właściwie jego twórcy), muszą zdawać sobie sprawę z charakterystyki pracy firmy remontowej. Przejdźmy do meritum – jak powinno działać takie oprogramowanie?
Oprogramowanie do ofertowania dla firm remontowych
Ten fragment podzielmy sobie na dwie części. Czego w kontekście oferty potrzebuje firma, a czego potrzebuje klient. Na początek weźmy pod lupę firmę tworzącą ofertę.
Oferty, które tworzą firmy remontowe są dość powtarzalne. Z tego względu warto wziąć pod uwagę 2 funkcje, które usprawnią pisanie ofert. Po pierwsze – szablony ofert. Po drugie – kartoteki robocizny, materiałów i sprzętów, innymi słowy baza danych. Zarówno własna, jak i systemowa. Te 2 proste funkcje potrafią bardzo przyspieszyć tworzenie ofert, tak, że proces trwa nawet tylko kilka minut.
Często pojawiają się też pozycje, których cena mocno wacha się w zależności od np. powierzchni. Dlatego właśnie przydadzą się normy. Wystarczy uzupełnić, że pozycja „Gładzenie ścian” czy „Malowanie sufitu” kosztuje X zł za 1 m2, a potem uzupełnić ile tych metrów przewidujemy. Aplikacja powinna oczywiście nas odciążyć od tych obliczeń i podać cenę końcową, za wygładzenie ścian całego pokoju.
Przejdźmy do tego, czego potrzebują coraz bardziej wymagający klienci. Potrzebują oni przede wszystkim zaufania, które można zdobyć na wiele sposobów. Po pierwsze, należy zbudować w jego oczach profesjonalizm naszej firmy. Oferta powinna więc być estetyczna, klarowna, zawierać wszystkie ważne informacje (np. o gwarancji, czy formie rozliczenia). Warto zaopatrzyć ofertę w logo firmy, a także zdjęcia i opisy.
Idąc dalej, klient chce zrozumieć za co płaci. Zdecydowanie ułatwi mu to hierarchiczna budowa oferty, składająca się na przykład z działów, rozdziałów i pozycji. Dużo łatwiej jest mu wtedy zrozumieć ile pracy i materiałów jest potrzebne, skąd bierze się taka cena, a nie inna. I dużo lepiej to działa, niż podesłanie jednej, ogromnej ceny zbiorczej za całość. No i jeśli już nawet miałoby dojść do negocjacji ceny, łatwiej robić to na mniejszych cenach jednostkowych niż na jednej zbiorczej.
Połączenie tych funkcji, które opisaliśmy, w jednym programie jest możliwe 🙂 Więcej na temat tego jak powinien wyglądać kompletny program do ofertowania pisaliśmy tutaj: LINK.
Monitorowanie finansowych aspektów firmy
Pojawiają się głosy z branży, że zleceń jest coraz mniej, dlatego firmy coraz mocniej skupiają uwagę na jak najlepszej realizacji kontraktów i ich finansowej optymalizacji. Abstrahując od tego, czy branża faktycznie zwalnia, twierdzimy, że monitorowanie finansowe firmy jest kluczowe w każdym momencie, niezależnie od hossy czy bessy.
Właśnie dlatego kolejną kluczową funkcją, w jakie powinno być wyposażone oprogramowanie dla firm remontowych jest zarządzanie zleceniami pod kątem finansowym. Co przez to rozumiemy:
- obliczenie kosztów firmy przypadających na zlecenie, a przez to poprawne oszacowanie wartości zlecenia
- bieżące monitorowanie wydatków, by kontrolować czy rzeczywistość jest zgodna z przewidywaniami
- monitorowanie płynności finansowej firmy
- łatwiejsze rozliczenie z kontrahentami, w oparciu o stosowny dokument
- wyciąganie wniosków na przyszłość
Jeśli już to robisz, znasz wartość jaka płynie z tych działań. Jeśli jeszcze się tym nie zająłeś – gorąco zachęcamy. Sam wiesz, że ten kto stoi w miejscu i się nie rozwija – cofa się. Zwłaszcza w biznesie.
Kontrahenci. Funkcja CRM i segregacja informacji
Kluczem do połączenia ze sobą wszystkich tych tematów, a przez to posegregowania informacji jest funkcja znana z programów typu CRM. Zbiera ona wszystkich kontrahentów w jednym miejscu, a przez to ułatwia dostęp nie tylko do ich danych, ale także notatek czy powiązanych dokumentów. W ten sposób można łatwo wrócić do oferty sprzed kilku miesięcy, czy znaleźć dokument rozliczeniowy sprzed roku.
To również działa percepcyjnie na klienta, tworząc u niego obraz profesjonalnej, nowoczesnej firmy. Wyobraź sobie, że jedziesz do klienta na wizję. Będąc na miejscu, wyciągasz tablet/telefon, wchodzisz do appki i na jego oczach wchodzisz do dedykowanego programu, by stworzyć profil klienta i od razu zapisać jego dane oraz ustalenia. Ty niczego nie zapomnisz, dane będą uporządkowane, a klient będzie pod wrażeniem procedur w Twojej firmie. Wszyscy wygrywają.
Aplikacja SCCOT – program dla firm remontowych
Wywodzimy się z firm usługowych. Wiemy z czym to się je, dlatego de facto stworzyliśmy oprogramowanie, jakiego nam brakowało. Zrobiliśmy to z myślą o małych i średnich firmach usługowych, głównie z branży budowlanej – zatem świetnie wpisują się w to firmy remontowe. W oprogramowaniu znajdziesz takie funkcje, jak:
- Ofertowanie w oparciu o własne i systemowe bazy danych. Każda oferta jest hierarchiczna, zawiera zdjęcia i opisy, obrandowana logiem Twojej firmy. Możesz tworzyć oferty wariantowe, a także do woli korzystać z norm, a przez to przeliczeń i kalkulacji
- Moje Projekty, służące do monitorowania bieżących zleceń pod kątem finansowym. Od prognozy, przez realizację i rozliczenie z klientem, aż do monitorowania płynności finansowej i wnioskowania na przyszłość
- Kontrahenci – CRM-owa funkcja porządkująca listę wszystkich kontrahentów wraz z przyporządkowanymi do nich dokumentami.
Załóż konto i korzystaj ze wszystkich funkcji aplikacji. Przez 14 dni, za darmo – a ze swojej strony zapewniamy odpowiednie wdrożenie od A do Z 🙂