Oprogramowanie dla firm montujących pompy ciepła

  • Czytaj więcej

Skorzystaj z programu do ofertowania 

zupełnie za darmo

Odpowiednie oprogramowanie dla firm montujących pompy ciepła ma kilka zadań. Po pierwsze to uporządkowanie pracy, przez to oszczędność czasu – a w konsekwencji wyższy zysk. Po drugie, to tworzenie skutecznych, lepszych ofert. I po trzecie, zbieranie informacji o kontrahentach, a także o wszystkich dokumentach krążących w firmie.

Oferty wariantowe kluczem do sukcesu

W obecnych czasach klienci są coraz bardziej wymagający – coraz częściej nie wystarcza im kartka papieru z rozpisanymi 3 cenami za całość usługi montażu pompy ciepła. I, wbrew pozorom, nie zawsze wygrywają też firmy najtańsze. Wygrywa ten, kto zdobędzie zaufanie. Dlatego warto zadbać o to, by oferta Twojej firmy zawierała wszystkie ważne informacje (np. o gwarancji, sposobie wyceny itp.) i była uzbrojona w odpowiednie zdjęcia i opisy.

Klient musi też zrozumieć za co płaci. Gdy zobaczy jedną, ogromną cenę zbiorczą, w głowie zaczną mu się rodzić wątpliwości. Gdy jednak zobaczy hierarchiczne rozpisanie pozycji, zda sobie sprawę z tego ile materiałów i roboty kosztuje usługa – dużo łatwiej mu zrozumieć za co konkretnie płaci. A jeśli dojdzie do negocjacji, zawsze lepiej negocjować na mniejszych kwotach jednostkowych, niż na jednej zbiorczej.

W przypadku pomp ciepła przyda się także opcja, na którą mówimy „ofertowanie wariantowe”. Gdy Twoja firma współpracuje z kilkoma markami pomp ciepła, możesz na jednej ofercie przedstawić kilka wariantów montaży jednostek różnych producentów – a ostateczny wybór zostawić klientowi. Co istotne, w ofercie wariantowej pojawią się też działy podstawowe, czyli takie, które trzeba wykonać niezależnie od wyboru marki PC (na przykład demontaż starej kotłowni). Działy wariantowe zaś nie będą się sumowały do ceny końcowej, żeby nie wprowadzić klienta w błąd.

Przykładową ofertę wariantową znajdziesz tutaj!

Zarządzanie projektami a oprogramowanie dla firm montujących pompy ciepła

Wysłanie klientowi oferty to jedna sprawa. Po akceptacji i przystąpieniu do pracy, trzeba jeszcze doprowadzić zlecenie do końca, minimalizując wszelkie straty a maksymalizując zyski. Przydatna będzie do tego funkcja pozwalająca monitorować zlecenia pod kątem finansowym – a przez to pozwalająca wyciągać wnioski na przyszłość. Czy faktycznie zarabiam tyle, ile zakładam przy ofercie? Które prace są dla mnie najbardziej opłacalne?

W kontekście codziennego życia firmy, warto monitorować rzecz, którą z angielskiego nazywa się „Cashflow”, co można porównać do polskiej płynności finansowej. Wiadomo, że firma nie może pozwolić sobie na przestoje – zatem warto wiedzieć skąd jeszcze możemy wyciągnąć pieniądze na przykład w formie zaliczek.

Newralgicznym momentem w realizacji zleceń bywa sam ich koniec – rozliczenie z klientem. Zdarza się, że pojawiają się jakieś nieścisłości, niedomówienia, kombinowanie. W takim momencie warto uzbroić się w stosowny dokument rozliczeniowy, który jasno pokaże:

  • jakie umowy i na jaką kwotę zawarliśmy
  • jakie zaliczki, w jakim dniu i formie otrzymaliśmy
  • ile wobec tego zostaje do rozliczenia

Taki dokument na pełno ułatwi niejedną trudną rozmowę z kontrahentem.

Zbierz kontrahentów w jednym miejscu

Skoro już mowa o kontrahentach, to ta CRM-owa funkcja również pełni istotną rolę. Pozwala ona na stworzenie całej bazy Twoich kontrahentów: klientów, dostawców czy podwykonawców. Do każdego z nich przyporządkujesz odpowiednie dokumenty: oferty i projekty, by móc do niej wrócić w każdej chwili. Każdemu kontrahentowi możesz dodać także notatkę, chociażby z wytycznymi dotyczącymi oferty czy z ustalonym rabatem.

Jak to wykorzystać w praktyce? Funkcja świetnie sprawdza się w terenie, na przykład podczas pierwszej wizji u klienta. Wyobraźmy sobie przedstawicieli dwóch firm. Jeden z nich korzysta z notesu, nieco wyblakłego, który przeżył już co nie co na różnych budowach. Pracownik, chcąc zapisać ustalenia z klientem, wertuje strony notatnika, szuka skrawka wolnego miejsca. W końcu znajduje – między zamówionym materiałem a przypominajką o zaległej fakturze. Teraz jeszcze musi znaleźć długopis, zanotować i gotowe! Licząc, że potem znajdzie te notatki 🙂

W tym samym czasie przedstawiciel drugiej firmy wyciąga tablet i loguje się do swojej aplikacji. Na oczach klienta tworzy jego profil, uzupełnia potrzebne dane i tworzy notatkę z ustaleniami. Jeśli ma czas, może nawet przedstawić wstępną ofertę – pozostając oczywiście w tym samym środowisku.

Jak myślisz, która firma w oczach klienta wypadła lepiej i której będzie mu łatwiej zaufać?

Poznaj aplikację SCCOT – oprogramowanie dla firm montujących pompy ciepła

Aplikacja SCCOT to program skierowany dla małych i średnich firm usługowych, także tych montujących pompy ciepła i inne urządzenia. Składają się na nią takie funkcje jak:

Utwórz konto za darmo – otrzymasz dostęp i wdrożenie do wszystkich funkcji na 14 dni, bez żadnych ukrytych opłat. Sam sprawdź, czy Twojej firmie potrzebne jest oprogramowanie dla firm montujących pompy ciepła.

Załóż darmowe konto!

Załóż darmowe konto!

Bez podawania karty kredytowej, bez wypełniania przepastnych formularzy. Kliknij i zarejestuj swoje konto już teraz!

  • minimum nudnych formalności
  • zyskaj natychmiastowy dostęp!
rozpocznij

Twórz profesjonalne oferty

zupełnie za darmo

Skorzystaj z darmowej wersji SCCOT w której:

  • Sworzysz profesjonalne oferty na swoje usługi
  • Obliczysz zysk z wykorzystanych materiałów
  • Zbadasz zysk z bieżących inwestycji
  • Zbudujesz bazę swoich kientów
Załóż konto