Dostępne na rynku oprogramowanie dla firm montujących klimatyzację ma za zadanie odciążyć przedsiębiorcę z codziennych obowiązków, przy jednoczesnym zwiększeniu zysków. Tak brzmi to w teorii – a jak wygląda w praktyce? 🙂
Zadanie pierwsze – poprawa ofert
W praktyce, zadania jakie ma przed sobą rzeczony program można podzielić na kilka kluczowych części. Pierwszą z nich jest zwiększenie jakości ofertowania – zarówno pod względem ich skuteczności, jak i uporządkowania i ustandaryzowania tych dokumentów. Dlatego odpowiedni program powinien:
- umożliwiać stworzenie szablonu oferty, który można wykorzystać bez ograniczeń dla sprawniejszego ofertowania
- archiwizowanie wszystkich ofert, powiązanych oczywiście z klientem do którego oferta została wysłana
- umożliwiać wstawienie opisów i zdjęć, by zbudować zaufanie w oczach klienta i skojarzyć z Twoją ofertą pozytywne emocje
- pokazywać na ofercie branding Twojej firmy – logo, odpowiednie zdjęcie okładkowe i wszystkie dane
- być elastyczny, czyli umożliwiać generowanie od prostych obmiarów aż po skomplikowane kalkulacje, w zależności od potrzeb
W przypadku tworzenia ofert na klimatyzację, często zdarza się, że mamy w ofercie kilka podobnych jednostek różnych producentów. Wówczas warto wykorzystać ofertowanie wariantowe, by klient mógł porównać dostępne możliwości i zdecydować się na jedną z nich. Warto wówczas zestawić cenę, parametry urządzenia, udzieloną gwarancję i wszystkie potrzebne informacje.
Oprogramowanie dla firm montujących klimatyzację to również zarządzanie projektami
Oczywiście wygenerowanie, wysłanie i wygranie oferty to tylko jeden krok. Kolejnym zadaniem oprogramowania dla firm jest nadzorowanie bieżących zleceń pod względem finansowym. Takie monitorowanie pozwoli na zoptymalizowanie zysków z danego projektu, a w dalszej perspektywie pozwoli na wysnuwanie wniosków. Na przykład na jakich montażach zarabiasz najwięcej, albo montaże jednostek którego producenta są dla Ciebie najbardziej opłacalne.
Uporządkowanie danych o kontrahentach
Trzecim kluczowym zadaniem oprogramowania powinno być klarowne posegregowanie danych, które posiada firma. Mowa tutaj przede wszystkim o przygotowanych ofertach i prowadzonych zleceniach. Kluczem do spięcia wszystkiego ze sobą jest lista kontrahentów – klientów, dostawców i podwykonawców. Taka CRM-owa funkcja pozwala zanotować nie tylko potrzebne informacje o kontrahencie, ale także wszystkie powiązane z nim dokumenty oraz notatki.
Aplikacja SCCOT – oprogramowanie dla firm montujących klimatyzację
Szczerze mówiąc, wywodzimy się z firm usługowych. Zajmowaliśmy się także montażem kllimatyzacji, więc wiemy co to za kawałek chleba 🙂 Opis powyższego programu to opis czegoś, czego sami potrzebowaliśmy kiedy zajmowaliśmy się usługami.
Dlatego właśnie stworzyliśmy aplikację SCCOT, na którą składają się takie funkcje jak:
- Ofertowanie (oferty wariantowe; zawierające uporządkowaną strukturę, opisy i zdjęcia) oparte o…
- Bazy danych robocizny, materiałów i sprzętu. Możesz utworzyć własne kartoteki w oparciu o działalność firmy lub skorzystać z bazy systemowej
- Zarządzanie bieżącymi zleceniami pod względem finansowym
- CRM-owa funkcja Kontrahenci, zbierająca w jednym miejscu wszystkie dane o klientach, podwykonawcach czy dostawcach
Utwórz darmowe konto i korzystaj ze wszystkich funkcji przez 14 dni – bez ukrytych opłat. My ze swojej strony zapewniamy odpowiednie wdrożenie i pomoc w czasie rzeczywistym!
P.S. Jeśli twoja firma montuje także pompy ciepła – powinieneś zwrócić uwagę by Twój program posiadał nieco inne funkcje. Pisaliśmy o tym tutaj.